Ako prinútiť mozog pracovať? Oklamte stres a zabráňte jesennej depresii

1

 

Jesenné obdobie sa blíži nezávratnou rýchlosťou. Neprináša so sebou len sychravé počasie a kratšie dni, ale aj depresie a úzkosť. Toto sú potraviny, ktoré vám ich pomôžu prekonať.

Obdobie letných dovoleniek a prázdnin sa skončilo a náš organizmus musí čeliť stresu a závalu povinností. Na náš psychický stav má nepochybne vplyv aj strava. Čo teda jesť, aby nám povinnosti neprerástli cez hlavu?

Nielen pre študentov

Zlá koncentrácia vie potrápiť počas jesenných dní nielen študentov. Preladiť sa do nového režimu a prinútiť mozog pracovať na 100% môže byť po dvojmesačnej pauze ťažké. Ako hotový zázrak pre náš mozog pôsobia oriešky.

Hrsť orechov denne môže robiť divy Zdroj: victory-beauty.eu

Hrsť orechov denne môže robiť divy Zdroj: victory-beauty.eu

Aj naše najdostupnejšie vlašské orechy v značnej miere prispievajú k správnemu fungovaniu mozgu a nervových buniek. Určite ste už počuli, že aj konzumácia rýb, minimálne raz týždenne, pomáha zdraviu. Omega mastné kyseliny, ktoré dostávame do tela konzumáciou rýb výrazne podporujú činnosť mozgu a odbúravajú stres.

Rovnaké účinky majú aj potraviny ako avokádo, olivy, kukurica či strukoviny.

Ráno robí deň

Možno to znie ako klišé, ale hneď prvá hodina po zobudení môže ovplyvniť psychiku človeka počas celého dňa. Pred spaním sa preto neodporúča ťažká a nezdravá strava. Ukončenie dňa ľahkou večerou znamená krajšie a pozitívnejšie ráno.

Banány a mlieko. Alebo rovno banánový mliečny koktail Zdroj: makeupandbeauty.com

Banány a mlieko. Alebo rovno banánový mliečny koktail Zdroj: makeupandbeauty.com

 

Mliečne výrobky a mlieko ako súčasť raňajok vedú k pozitívnym myšlienkam, zlepšeniu koncentrácie a bojujú s nervozitou. Podobne na naše telo pôsobia aj banány. Ich konzumácia v ranných hodinách pôsobí ako boj proti stresu, depresii zo zlého počasia a celkovo zlepšujú náladu.

Ak vás nahnevá šéf

Všetci to dobre poznáme. Požiadavky šéfov alebo profesorov nám vedia riadne zvýšiť tlak. Na upokojenie a zníženie tlaku pomáhajú chia semienka. Zázrak z latinskej a strednej ameriky. Okrem priaznivých účinkov na koncentráciu pomáhajú aj pri chudnutí a zásobia telo energiou.

Semienka Chia nájdete vo veľa obchodoch Zdroj: certovskezlavy.sk

Semienka Chia nájdete vo veľa obchodoch Zdroj: certovskezlavy.sk

Ak nemáte po ruke chia, iste nájdete doma harmančekový čaj. Šálka teplého harmančekového čaju pôsobí ako zaručené a prírodné antidepresívum. Pokojne siahnite aj po horkej čokoláde, ktorá vám ihneď dodá lepšiu náladu.

Snímky: victory-beauty.eu, certovskezlavy.sk, makeupandbeauty.com, estateandmanor.com

Facebook
Twitter
Google+0
Linkedin0
E-Mail
Dominika Mészárosová

Dominika Mészárosová

Dominiku priatelia poznajú ako „profesionálnu kávičkárku“. Preto sa zaoberá témami, ktoré sa dajú preberať pri rannej káve. Móda, kultúra a zdravie sú témy, ktorým sa na SMEAKTUAL.sk venuje najradšej. Jej srdcovkou je cestovanie a v budúcnosti by chcela prebádať svet a spoznať rozličné kultúry.
Dominika Mészárosová
  • mechanis

    no mam taky pocit ze vsetci sa vyhovaraju na jesenne depresie, jarnu unavu a podobne iste pocasie http://pocasie.pozri.sk/ ovplyvnuje nase nalady ale nieje to obycajnou lenivostou ?

Staršie príspevky:
IMG_0901
Nenápadná hala ukrýva úžasné skvosty. História ako na dlani

  Čo robiť, ak ste na turistike v Alpách a silno prší? Musíte si nájsť iný program ako hory. Nechajte sa zlákať...

Zavrieť